oktober 27, 2010

Mijn goudmijntje ?

Ja mijn goudmijntje, dat dachten wij tenminste.
Deze prent hing bij mijn moeder in een bijna leeg huis, ze was inmiddels al verhuist.
Zonde om te laten hangen dacht ik.



Er zat een heel oud lijstje om met glas.
We ontdekten toen de signering namelijk.
"Therese Schwartze" datering 1888.
Nou dat gingen we dus opzoeken op google.

Dit kwamen we toen te weten....
-Zij was één van de Nederlands beroemdste portrettiste, Thérèse Schwartze. Tot degenen die zij portretteerde behoorden de meest succesvolle en beroemde Nederlanders, evenals verschillende leden van het Koninklijk Huis.-

Tja, niet zomaar een dame dus.

Op naar de notaris/antiekveiling en we hebben het laten taxeren..
Die constateerde dat het een plaatje was.GEEN WAARDE DUS.

Bleef toch mijn twijfels houden.. zo'n man kan er toch naast zitten. hahaha
Twee jaar geleden waren er weer opnames van Kunst en Kitsch in Schiedam.
Toch nog maar eens proberen. JE WEET MAAR NOOIT...??
En weer kreeg ik als antwoord, het is een plaatje mevrouw. GEEN WAARDE DUS.

Desalniettemin het blijft een "MOOI PLAATJE"
Voorstelling is het "MAAGDENHUIS IN AMSTERDAM"



Hier was ze aan het werk.

Tot slot een mooi praalgraf, ook een bewijs dat ze niet zomaar iemand was.
Ze leefde van 1851-1918

7 opmerkingen:

Karin zei

Geen $$$$$$$$$$$$$ helaas ;(

Sanneke Panneke zei

Jammer, geen goudmijntje. Maar daarom toch een hele mooie prent.
Wat een geweldig praalgraf.
En wat mijn buste betreft, ja die pop moet inderdaad nog even wachten, papier is er, maar zo'n gebrek aan tijd.....
Lieve groet Monique

Muisje zei

Jammer dat het geen waarde heeft, maar voor jullie is het misschien wel een mooie herinnering en dat heeft veel meer waarde toch?

Groeten Herma

Elsina zei

Dat vind ik nou leuk, zo'n verhaal achter een object! Prachtig! Was natuurlijk nog leuker geweest als het waardevol was geweest, maar toch een mooi object!

Hannekie(Sisterly) zei

jammer...maar toch wel een bijzonder plaatje toch...
gr hannie

Bonjade zei

Jammer zeg...maar mooi is ie wel.
En wat een prachtig graf heeft ze gekregen....
Fijne dag
Liefs

De Ruijsbroekjes zei

Maar het is inderdaad een mooi plaatje, en de weaarde is nu de historie die je ons er nu bij geeft, wat leuk zeg ! En wat een indrukwekkend graf he !